Thursday, April 19, 2007

Every moment counts

Aseara am vazut un episod "special" - "Every Moment Counts" din Grey's Anatomy, unul dintre serialele mele preferate. Pentru cine nu stie serialul, Grey's Anatomy este un amalgam de intamplari, relatii, trairi, care pe mine cel putin, ma ating de fiecare data. Nu stiu cum au reusit sa cuprinda intr-un serial atatea stari si sentimente cu care ne confruntam noi zilnic... Are puterea de a-ti aminti ca "the little things do matter"."Every moments counts"...si stai si te gandesti...ce inseamna asta pentru tine? Ce moment din ultimele zile, saptamani, luni ar fi trebuit sa-l pretuiesti si totusi nu ai facut-o?


Viata seamana in ultimul timp cu o cursa contra cronometru in care lucrurile de care aminteam mai sus nu conteaza atat de mult. Ar fi bine daca din cand in cand ne-am opri din "alergat" si am aprecia ce ne face fericiti. Cand spun asta ma refer la o zi insorita, citirea unei carti bune, vizionarea unui film, revederea unui prieten drag si multe altele pe care daca le-as mentiona, ar face acest post interminabil.Eu cel putin, am de multe ori sentimentul ca nu am apreciat destul anumite momente pe care le-am trait. In acele momente incerc sa derulez in minte amintirea lor, pentru ca atunci cand voi mai trai ceva asemanator sa stiu ca merita sa dau o mai mare importanta acelor clipe.Multe momente pe care le traim nu se mai intorc...Si atunci, nu-i asa ca am dori sa ne bucuram si sa pretuim fiecare moment trait?

6 comments:

Anonymous said...

"Sa traiesti fiecare zi ca si cum ar fi ultima"... frumos principiu de viata, daca am putea macar sa ne amintim din cand in cand de el, nu sa il respectam, tot ar fi o realizare... Omul e prea orbit de interese ca sa vada ce trebuie vazut, cand trebuie vazut... asa se naste nostalgia "clipelor de demult" si regretul celor nespuse, nefacute...

Andra said...

Unii oameni sunt permanent nemultumiti: am bani, dar n-am destui, friptura e gustoasa, dar e cam arsa pe margini, e frumos afara, dar cam bate vantul... Nu trebuie sa cautam perfectiunea pentru ca nu o vom atinge niciodata si vom fi tot timpul nefericiti. Cred ca trebuie sa ne bucuram de ceea ce avem, de ceea ce traim, pentru ca avem o singura viata. Cum ai spus si tu, fiecare moment conteaza, daca nu din alte motive, macar prin unicitatea lui, pentru ca nu se mai intoarce niciodata. Mai tineti minte sloganul "viata e frumoasa daca stii s-o traiesti"? Eu cred ca are mare dreptate.

Anonymous said...

apreciem lucrurile mai mult atunci cand stim ca avem parte de ele pentru un timp limitat. cand suntem in vacanta, cand stim ca stam 7 zile intr-un loc vrem sa profitam de fiecare moment.

la fel e si cu viata, stim ca se termina, dar nu stim cand. pt ca daca am stii, chiar am trai-o cu mai multa pasiune, cu mai multa dorinta... ne-am schimba prioritatile si am incepe sa facem tot ce nu am avut niciodata timp sa facem, sa ne bucuram de fiecare clipa, sa nu regretam nimic...
fiecare clipa conteaza... asa ca ...sa iubim mult, sa ne certam putin, sa nu stam niciodata suparati pe cei pe care ii iubim, sa nu uitam sa le zicem asta in fiecare zi, sa ii sunam pe prietenii de care am uitat...
inchei cu o chestie pe care am citit-o intr-un bar in Guimaraes(Portugal). imi place mult. here it goes:
"Momentele nu sunt unice pentru ca se intampla o singura data, ci pentru ca se petrec in locul potrivit, la timpul potrivit alaturi de persoanele potrivite"

sa aveti parte de cat mai multe momente unice:)

Anonymous said...

o profa de-a mea de engleza, de care toata lumea facea misto ca e sentimentala ne-a zis o chestie, here it goes "in the race for being better or the best, we often miss the joy of being"...
viata e plina de esecuri, dezamagiri si neplaceri, dar in spatele fiecareia sua pe langa fiecare e o mica bucurie, o parte roz, o floare...ceva bun si frumos.
mergeam cu trenul azi de dimineata, mi-era somn si ma enerva ca batea soarele pe geam...si cand m-am uitat afara suparata pe soare si pe toata lumea am vazut un camp galben, galben, rapita cred ca se cheama planta, langa un camp verde verde, poate de grau abia incoltit sau ceva, un cer albastru vesel si soarele, care parca nu mai era asa enervant...
si am ramas in suflet cu imaginea atat de vie a unei dimineti care te face sa zambesti...
asta e o parte din "the joy of being", pentru mine

Anonymous said...

of doamne cum se leaga post-urile astea doua... adik asta si urmatorul...
sper sa realizam cu totii pericolul iminent si sa ne gandim de doua ori inainte sa ne aruncam... oricat de tentant ar suna... money is not everything... every moment counts:)
v-ati intrebat vreodata de ce erau bunicii nostri fericiti? pentru ca aveau pamant, deci ce manca, copii sanatosi, familie... erau oameni simpli... nevoile lor erau cele de baza piramidei lui maslow. si asta ii facea fericiti. noi in schimb traim o vreme in care nevoile noastre sunt reprezentate de o piramida rasturnata...avem mai multa nevoie de recunoastere decat de mancare si familie. trist.
dar sa zambim. it's our only way out:P

Adriana Puchianu said...

Desi sunt intr-un fel la inceput de viata, deja incep sa ma gandesc la unele momente din trecutul meu in care as fi vrut sa fiu altfel, sa ma port altfel, sa ma simt altfel, sa vad lucrurile dintr-o alta perspectiva. Imi aduc aminte de o vorba mare dintr-un film, s-ar putea sa fie "Jerry Maguire". Oricum, nu asta conteaza. Zicala era ceva de genu: "It's better to do something that you regret than to regret something you didn't do." Desi e o zicala in genul chestiilor inaltatoare, motivatoare, atat de specifice americanilor, mi se pare ca se potriveste ideii. In viata trebuie sa traiesti fiecare clipa la maxim, sa incerci sa profiti de fiecare clipa, sa faci lucruri pe care ti le doresti, chiar daca poate nu o sa iasa in definitiv asa cum ai vrea tu. Unul dintre cosmarurile mele cele mai mari se transpune in urmatoarea situatie: ajunsa la varsta batranetii, sa am un mare minus la bilantul vietii. Sa stiu ca, uitandu-ma inapoi, nu voi vedea decat regrete, vise abandonate, provocari neacceptate, renuntari. Gandul acesta ma ajuta de fiecare data cand sunt pusa in fata unei decizii delicate. Asa ca traiti, gresiti, regretati, dar bucurati-va de viata in fiecare zi!