Thursday, April 12, 2007

Olimpiade, olimpiade...

De ceva vreme a inceput campania de promovare a Olimpiadelor comunicarii, eveniment asteptat an de an de toti studentii doritori sa intre in advertising si PR. Probabil ca multi din generatia noastra au participat sau makar le-a trecut prin gand sa participe la concursul care le putea deschide usa spre recunoasterea valentelor lor de mari publicitari, PR-isti, etc.

Observ de cativa ani o sete nebuna a tinerilor de a se aventura in advertising. Nu e ceva rau, doar ca de cele mai multe ori, ei habar n-au ce inseamna de fapt. Perseverenta unora de a se afla la evenimentele (accesibile lor) pe aceasta tema si in acelasi timp de a incerca sa intre in aceasta industrie, nu este de cele mai multe ori motivata de ceea ce trebuie. Aceste domenii sunt foarte la moda, motiv pentru care multi angajatori, sau in acest caz, juriul de la Olimpiade, sunt pusi in situatia de a intervieva tineri care odata ce au luat contact cu "the real side of advertising/PR", se trezesc neputinciosi, sau mai bine zis, "in the wrong place".

Campania realizata de cei de la Leo Burnett pentru aceasta editie poate fi considerata de unii, poate prea radicala. Parerea mea este ca era nevoie de o astfel de campanie. Sloganul - “Protejeaza sanatatea mintala a juriului. Gandeste-te de 2 ori inainte sa te inscrii” - iese clar din tipare...Dar, in campania de promovare a carui eveniment se poate preta o agentie la asa ceva, daca nu pentru Olimpiadele comunicarii, un eveniment cu si pentru tineri? Poate ca s-au saturat si cei din juriu sa vada an de an tineri care n-au nici o treaba cu ce inseamna advertising, PR... Asa ca ...poate da roade aceasta campanie, pe care cred ca nu o vor gusta cu totii...ci doar cine trebuie :), si din pacate nu toti care ar trebui.

8 comments:

Anonymous said...

chiar vorbeam zilele trecute de campania asta. cei de la leo burnett chiar au facut o treaba excelenta in speranta ca nu se vor mai inscrie in concurs atatea aberatii ca in anii trecuti! pacat insa ca toti ne consideram unici, creativi, sociabili si comunicativi si vrem si meritam sa lucram in publicitate:)) si poate un bemveu (pentru ca vreau si pot si merit). vreau sa vad statisticile dupa terminarea inscrierilor:)

Anonymous said...

Concursul contracronometru pentru advertiserwannabes.... olimpiadele comunicarii. Imi amintesc prin anul intai cand visam sa particip si sa castig. Ma intreb daca rasplata ar fi fost ce imi imaginam eu, respectiv angajarea intr-o superagentie... Ah come on... Nu e targ de joburi, pentru ca asa este privit. Conceptul de la baza acestor olimpiade este unul pozitiv, stimularea creativitatii, a spiritului de echipa... gustul competitiei. Dar este si o sursa de controverse si dezamagiri pentru multi. Sa vedem ce criterii de selectie vor fi anul acesta si care va fi rezultatul final. Asteptam, asteptam:)

Anonymous said...

foarte tare sloganul..caci totusi, calitatea este de preferat cantitatii in cele mai multe ocazii. Acum ramane de vazut daca o sa aiba efect sau o sa faca exact opusul si anume sa creasca nr. echipelor..sau poate ideea de baza nu e numai sa scada nr echipelor dar poate sa trezeasca un sentiment de responsabilitate mai exacerbat in randul distinsilor concurenti :))

Andra said...

Sunt de acord cu Bogdan. Tare mi-e sa nu se inversuneze toti, sa zica "las' ca si eu sunt bun" si sa se buluceasca la olimpiade, care mai de care cu idei nastrusnice, ca sa fie mai cu mot.
Juriule, pazea!.. :))

Raluca said...

Nu mi se pare neaparat de rau augur ca tinerii sa se inscrie la astfel de concursuri-chiar si atunci cand nu stiu despre ce e vorba si cum se mananca advertisingul.Sa nu uitam ca este un concurs cu si pentru tineri.Ce, voi stiti acum, dupa patru ani de facultate tot despre advertising?Poate unii dintre noi nici macar acum, la terminarea facultatii, nu stiu sigur ce vor sa faca in viitor.D-apoi un pusti din anul I..Mi se pare normal sa incerce..Atunci cand omul da de greu si observa ca nu tot ce zboara se mananca, incepe sa-si puna niste semne de intrebare..Macar pentru acest obiectiv-de constientizare-si tot e bine ceea ce se intampla...Iar in privinta juriului..asta e situatia..daca nu le convine, sa nu se bage in astfel de concursuri..Un juriu profesionist ar trebui sa fie si un bun psiholog si sa inteleaga faptul ca
tinerii sunt prin esenta tulburati de schimbari si doritori de a incerca lucruri noi..Este vina lor?Eu zic ca nu..

Anonymous said...

carmen, anca (daca e vorba despre anca p care o stiu eu)...voi nu ati participat la olimpiade, parca? in anu 2? :)

Anonymous said...

chiar noi. si de aceea noi nu ne mai inscriem. ne e mila de saracii membri ai juriului:) nu vrem sa ii mai uimim cu creativitatea noastra:)

Carmen Boer said...

Mihnea, mersi pentru comment:) Am fost si tokmai pentru ca am fost in "miezul" fenomenului, am putut sa tragem si cateva concluzii. Am stiu in ce ne bagam si am tras si niste invataminte de pe urma experientei:)